GN.06 Uzyskanie decyzji o weryfikacji gleboznawczej klasyfikacji gruntów
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wniosek dotyczący weryfikacji gleboznawczej gruntów położonych na terenie Powiatu Obornickiego, sporządzony na druku dostępnym w urzędzie lub na stronie internetowej urzędu.
Załączniki:
dowód uiszczenia opłaty skarbowej,
zgoda właściciela na dokonanie zmian w ewidencji gruntów (w przypadku, gdy wnioskodawcą jest dzierżawca).
Komórka organizacyjna
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Starostwo Powiatowe w Obornikach, ul. 11 Listopada 2a, 64-600 Oborniki,
Biuro Podawcze (parter).
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wydział Geodezji i Nieruchomości – Referat Gospodarki Nieruchomościami (I piętro, pok. 109),
tel. (61) 29 73 124, e-mail: nieruchomosci@powiatobornicki.pl.
Opłaty
OPŁATY
Podlega opłacie skarbowej w wysokości 10,00 zł (art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej oraz część I ust. 53 załącznika do ustawy).
Wpłaty można dokonać na konto Urzędu Miejskiego w Obornikach nr 64102041280000100200069161
Termin i sposób realizacji
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Decyzja wydawana jest w terminie wynikającym z art. 35 § 3 Kodeksu postępowania administracyjnego, tj. w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej – w ciągu dwóch miesięcy.
Do ww. terminów nie wlicza się m. in. terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności oraz okresu opóźnień z przyczyn niezależnych od organu (art. 35 § 5 Kodeksu postępowania administracyjnego).
S
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Decyzja wydawana jest w terminie wynikającym z art. 35 § 3 Kodeksu postępowania administracyjnego, tj. w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej – w ciągu dwóch miesięcy.
Do ww. terminów nie wlicza się m. in. terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności oraz okresu opóźnień z przyczyn niezależnych od organu (art. 35 § 5 Kodeksu postępowania administracyjnego).
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Weryfikacja gleboznawczej klasyfikacji gruntów następuje w formie decyzji administracyjnej, po uprzednim dostarczeniu operatu klasyfikacyjnego. Po złożeniu wniosku przez właściciela gruntu lub dzierżawcę organ wysyła do stron postępowania zawiadomienie o wszczęciu postępowania oraz upoważnienia wybranego przez tut. urząd klasyfikatora do przeprowadzenia czynności klasyfikacyjnych w terenie oraz sporządzenia projektu ustalenia klasyfikacji gruntu. Po uzyskaniu operatu klasyfikacyjnego, zawiadamia strony o możliwości zapoznania się z aktami sprawy, a następnie wydaje decyzję administracyjną.
Odbiór decyzji: listownie lub osobiście przez wnioskodawcę albo jego pełnomocnika,
I piętro, pok. 115, względnie na wskazaną skrzynkę ePUAP.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Decyzja wydawana jest w terminie wynikającym z art. 35 § 3 Kodeksu postępowania administracyjnego, tj. w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej – w ciągu dwóch miesięcy.
Do ww. terminów nie wlicza się m. in. terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności oraz okresu opóźnień z przyczyn niezależnych od organu (art. 35 § 5 Kodeksu postępowania administracyjnego).
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Weryfikacja gleboznawczej klasyfikacji gruntów następuje w formie decyzji administracyjnej, po uprzednim dostarczeniu operatu klasyfikacyjnego. Po złożeniu wniosku przez właściciela gruntu lub dzierżawcę organ wysyła do stron postępowania zawiadomienie o wszczęciu postępowania oraz upoważnienia wybranego przez tut. urząd klasyfikatora do przeprowadzenia czynności klasyfikacyjnych w terenie oraz sporządzenia projektu ustalenia klasyfikacji gruntu. Po uzyskaniu operatu klasyfikacyjnego, zawiadamia strony o możliwości zapoznania się z aktami sprawy, a następnie wydaje decyzję administracyjną.
Odbiór decyzji: listownie lub osobiście przez wnioskodawcę albo jego pełnomocnika,
I piętro, pok. 115, względnie na wskazaną skrzynkę ePUAP.
POSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Weryfikacja gleboznawczej klasyfikacji gruntów następuje w formie decyzji administracyjnej, po uprzednim dostarczeniu operatu klasyfikacyjnego. Po złożeniu wniosku przez właściciela gruntu lub dzierżawcę organ wysyła do stron postępowania zawiadomienie o wszczęciu postępowania oraz upoważnienia wybranego przez tut. urząd klasyfikatora do przeprowadzenia czynności klasyfikacyjnych w terenie oraz sporządzenia projektu ustalenia klasyfikacji gruntu. Po uzyskaniu operatu klasyfikacyjnego, zawiadamia strony o możliwości zapoznania się z aktami sprawy, a następnie wydaje decyzję administracyjną.
Odbiór decyzji: listownie lub osobiście przez wnioskodawcę albo jego pełnomocnika,
I piętro, pok. 115, względnie na wskazaną skrzynkę ePUAP.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity: Dz. U. z 2021r. poz. 1990 ze zm.);
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 września 2012 r. w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów (Dz.U. z 2012 r. Poz. 1246);
- Ustawa z dnia 28 września 1991r. o lasach (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r. poz. 672);
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.).
Tryb odwoławczy
Stronie przysługuje odwołanie do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Poznaniu za pośrednictwem Starosty Obornickiego, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji (art. 127 § 1 i 2, art. 129 § 1 i 2 Kodeksu postępowania administracyjnego w zw. z art. 7b ust. 2 pkt 2 w zw. z art. 6a ust. 1 pkt 2 lit. b oraz art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne).
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję, wówczas z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna (art. 127a Kodeksu postępowania administracyjnego).
Dodatkowe informacje, uwagi
Na wniosek właściciela lub dzierżawcy zostaje wszczęte postępowanie dot. weryfikacji gleboznawczej klasyfikacji gruntów. Tutejsze Starostwo przesyła stronom postępowania zawiadomienie o wszczęciu postępowania oraz upoważnienia wybranego przez tut. urząd klasyfikatora do przeprowadzenia czynności klasyfikacyjnych w terenie oraz sporządzenia projektu ustalenia klasyfikacji gruntu. Po wykonaniu klasyfikacji, upoważniony klasyfikator dostarcza operat klasyfikacyjny. Zastrzeżenia do ww. projektu ustalenia klasyfikacji mogą być zgłaszane w ciągu 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o możliwości zapoznania się z ww. operatem. Na zakończenie postępowania starosta wydaje decyzję administracyjną, która z dniem, w którym stanie się ostateczna, stanowi podstawę do wprowadzenia zmian w ewidencji gruntów i budynków.
Koszty sporządzenia operatu klasyfikacyjnego ponosi wnioskodawca na podstawie art. 262 § 1 ust. 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.).