EO.04 Uzyskiwanie wpisu, zaświadczenia oraz zgłaszanie zmian we wpisie ewidencji klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
- W przypadku wpisu do ewidencji klubów sportowych działających w formie stowarzyszeń, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej, komitet założycielski lub zarząd (w przypadku wyboru władz na zebraniu założycielskim) klubu sportowego składa:
- wniosek o uzyskanie wpisu do ewidencji klubów sportowych, działających
w formie stowarzyszeń, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej; - 2 egzemplarze statutu (zawierający informacje podane w art. 10 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach);
- listę członków założycieli (co najmniej 7 osób) zawierającą imiona i nazwiska, datę
i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli; - informację o adresie siedziby klubu;
- protokół z zebrania założycielskiego wraz z listą obecności i uchwałami:
- o utworzeniu klubu sportowego,
- o przyjęciu statutu,
- o powołaniu komitetu założycielskiego,
- w przypadku wyboru władz na zebraniu założycielskim – uchwały o wyborze władz stowarzyszenia.
- W przypadku zmian we wpisie do ewidencji klubów sportowych działających
w formie stowarzyszeń, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej, w terminie 14 dni od daty zaistnienia zmiany danych należy złożyć:
- wniosek o dokonanie zmian w ewidencji;
- protokół z walnego zebrania;
- podjęte uchwały dot. zmian (w przypadku zmiany statutu 1 egzemplarz jednolitego tekstu statutu po zmianach podpisany przez osoby uprawnione);
- listę obecności wraz z podpisami członków uczestniczących w zebraniu.
- W przypadku uzyskania zaświadczenia o wpisie z ewidencji klubów sportowych działających w formie stowarzyszeń, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej należy złożyć:
- wniosek o wydanie zaświadczenia o wpisie z ewidencji klubów sportowych działających w formie stowarzyszeń, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej.
Wzory wniosków znajdują się w załącznikach. Wraz z wymienionymi dokumentami należy złożyć je w siedzibie starosty, właściwego ze względu na siedzibę stowarzyszenia.
wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej: /pliki/powiatobornicki/pliki/wniosek%20wpis%20klubu%20sportowego(1).doc
wniosek o dokonanie zmian w ewidencji klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej: /pliki/powiatobornicki/pliki/wniosek%20zmiany%20w%20klubach%20sportowych.doc
wniosek o wydanie zaświadczenia z ewidencji klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej: /pliki/powiatobornicki/pliki/wniosek%20za%C5%9Bwiadczenie%20kluby%20sportowe(1).doc
Komórka organizacyjna
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Starostwo Powiatowe w Obornikach, ul. 11 Listopada 2a, 64-600 Oborniki,
Biuro Podawcze (parter)
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wydział Edukacji, Sportu i Spraw Obywatelskich
II piętro pok. 217, email: oswiata@powiatobornicki.pl, tel. 061 29 73 160, 061 29 73 104
Opłaty
OPŁATY
- Wydanie decyzji o wpisie do ewidencji podlega opłacie skarbowej w wysokości 10 zł (na mocy ustawy z dnia
16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej). - Wydanie decyzji w sprawie zmian we wpisie z ewidencji podlega opłacie skarbowej w wysokości 10 zł
(na mocy ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej). - Wydanie zaświadczenia podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł (na mocy ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej).
Wpłaty należy dokonywać na konto Urzędu Miejskiego w Obornikach, ul. Marsz. J. Piłsudskiego 76, 64-600 Oborniki, prowadzone przez konto PKO BP S.A. numer: 64 1020 4128 0000 1002 0006 9161.
Termin i sposób realizacji
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
- Wydanie decyzji o wpisie: w ciągu 30 dni od dnia, w którym wnioskodawca przedstawi wszystkie wymagane dokumenty.
- Wydanie decyzji w przypadku zmian we wpisie: w ciągu 30 dni od dnia, w którym wnioskodawca przedstawi wszystkie wymagane dokumenty.
- Wydanie zaświadczenia: niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do Starostwa na jeden z poniższych sposobów:
- przesłać pocztą tradycyjną;
- złożyć bezpośrednio Biurze Podawczym (parter) Starostwa Powiatowego w Obornikach w godzinach jego pracy.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1133 ze zm.);
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.);
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 ze zm.);
- Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o Stowarzyszeniach ( t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2261);
- Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych (Dz. U. z 2011 r. 243.1449 ).
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile, za pośrednictwem Starosty Obornickiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeszeniu się prawa wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staję się ostateczna i prawomocna. Przed upływem terminu do wniesienia odwołania decyzja nie ulega wykonaniu, zaś wniesienie odwołania w terminie wstrzymuje wykonanie decyzji.
Dodatkowe informacje, uwagi
Kluby sportowe, działające w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej muszą uzyskać numer REGON i NIP. Mają też obowiązek informować o zmianie danych, które zgłosiły do rejestru REGON/ NIP (np. o zmianie siedziby).
W terminie 14 dni od daty zaistnienia zmiany danych należy złożyć do organu ewidencyjnego wniosek o dokonanie zmiany we wpisie do ewidencji.