SO.01 Rejestracja stowarzyszenia zwykłego
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wniosek na piśmie o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych
Załączniki :
- Regulamin działalności określający nazwę stowarzyszenia zwykłego, cel lub cele, teren i środki działania, siedzibę, przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo zarząd, zasady dokonywania zmian regulaminu działalności, sposób nabycia i utraty członkostwa oraz sposób rozwiązania stowarzyszenia zwykłego.
- Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz nr PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu.
- Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz nr PESEL członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ.
- Adres siedziby stowarzyszenia zwykłego
Komórka organizacyjna
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Starostwo Powiatowe w Obornikach, ul. 11 Listopada 2a, 64-600 Oborniki,
Biuro Podawcze (parter)
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wydział Edukacji, Sportu i Spraw Obywatelskich, tel. 61 29 73 102, e-mail e.kaminska@powiatobornicki.pl
Opłaty
Brak opłat.
Termin i sposób realizacji
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
7 dni od dnia wpływu wniosku jeżeli nie został złożony wniosek sądu rejestrowego o zakazie założenia stowarzyszenia zwykłego, jeżeli nie spełnia ono warunków określonych w przepisach prawa.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Dokonanie wpisu do ewidencji. Zawiadomienie przedstawiciela lub zarząd stowarzyszenia zwykłego o dokonaniu wpisu do ewidencji lub bezskuteczności wniosku o wpis.
Podstawa prawna
- Prawo o stowarzyszeniach z dnia 7 kwietnia 1989 r. (tj. Dz.U. z 2017 r. poz. 210 ze zmianami)
- Ustawa o opłatach skarbowych ( Dz. U. z 2012 r. poz. 1282 ze zmianami)
Tryb odwoławczy
Zgodnie z procedurą obowiązującą przed sądem rejestrowym od postanowienia o zakazaniu założenia stowarzyszenia zwykłego
Dodatkowe informacje, uwagi
Brak.