GK.01 Aktualizacja Bazy Danych Ewidencji Gruntów i Budynków
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
- Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wniosek strony wraz z dokumentami stanowiącymi podstawę do dokonania aktualizacji ewidencji gruntów i budynków.
Zgłoszenie zmian danych ewidencyjnych
Zgłoszenie zmian danych ewidencyjnych lokale
Komórka organizacyjna
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Starostwo Powiatowe w Obornikach, ul. 11 Listopada 2a, 64-600 Oborniki,
Biuro Podawcze (parter)
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wydział Geodezji i Nieruchomości, Referat Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej; pok.110, tel. 61 29 73 116 , e-mail: ewidencja@powiatobornicki.pl
Opłaty
- Wniosek zwolniony z opłat.
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17zł. Opłatę skarbową wnosi się na konto Urzędu Miejskiego w Obornikach, ul. Marsz. Józefa Piłsudskiego 76, 64-600 Oborniki Nr rachunku bankowego: 64 1020 4128 0000 1002 0006 9161. Zwolnione z opłaty skarbowej są pełnomocnictwa udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu oraz gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
Termin i sposób realizacji
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
- Niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania dokumentów.
- W przypadku gdy aktualizacja bazy danych ewidencji gruntów i budynków wymaga wyjaśnień zainteresowanych lub uzyskania dodatkowych dowodów, przeprowadzane jest postępowanie administracyjne, a sprawa załatwiana jest zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 256).
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
- Osobiście w siedzibie urzędu,
- Poprzez pocztę tradycyjną za zwrotnym potwierdzeniem odbioru,
- Elektronicznie z wykorzystaniem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1316).
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 393)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 256).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1546).
- Ustawa z dnia 24 czerwca 1994r. o własności lokali (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1910).
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. L 119 z 4.5.2016)
Tryb odwoławczy
- Odwołanie przysługuje tylko w przypadku wydania decyzji administracyjnej na podstawie
- Odwołanie wnosi się do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Poznaniu, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji, za pośrednictwem Starosty Obornickiego.
Dodatkowe informacje, uwagi
Brak